Courses on thesis templates for Word

This course is for you who are working on a thesis using our template for Word. The course is free of charge and you can participate regardless of how far you have come in your writing.
The session is divided into a presentation and a hands-on exercise where the participants will install and work with the thesis template under supervision. All PhD students are welcome, no previous experience of working with templates is required.
We inform you of what to think about working with text and images suitable for printing. We also explain the routines for publishing and posting.

This course is free of charge and available employees at Uppsala University.

Place: Computer room "Sökverkstad", 2nd floor, Karin Boye library (Map), Engelska parken (Map).

Directions: Engelska parken, enter through the main entrance, proceed to the Karin Boye Library, go inside and take the stairs on the right up to the 2nd floor, look for the red signs.

Kursen vänder sig till dig som arbetar med en avhandling och ska använda vår avhandlingsmall för Word. Kursen är kostnadsfri och du kan delta oavsett hur långt du har kommit i ditt skrivande.
Kursen inleds med en presentation på engelska och avslutas med en praktisk övningsuppgift där du – med handledning – får möjlighet att bekanta dig med avhandlingsmallen. Alla är varmt välkomna att delta och du behöver ingen tidigare erfarenhet av att arbeta med mallar i Word.
Vi informerar dig om vad du ska tänka på när du jobbar med text och bilder för tryck. Dessutom får du veta hur rutinerna ser ut för publicering och spikning av avhandlingar.

Denna kurs är kostnadsfri och öppen anställda vid Uppsala Universitet.

Plats: Datorsal "Sökverkstad", plan 2, Karin Boye biblioteket (Karta), Engelska parken (Karta).

Vägbeskrivning: Engelska parken, gå in genom huvudentrén, fortsätt till Karin Boye biblioteket, ta trappa snett till höger upp till plan 2, titta efter röda skyltar.

Thursday 2 November 2017
Engelska parken