Eikon Introduction - CANCELLED

An introduction course for students who need to collect data from Eikon for a Bachelor or Master thesis for example in Business Studies, Economics or Statistics.

What is Eikon?

A broad database covering economic and financial data from many countries - stock exchange levels, share indexes, company information, GNP, investment analyses, fundamental data etc.

Here you can find instructional videos. (use your Uppsala University e-mail to log in and see the videos, e.g. abcd1234@student.uu.se)

Eikon is only accessible on the library computers.

En introduktionskurs för dig som behöver hämta data i Eikon till din C-/D- eller masteruppsats i företagsekonomi, nationalekonomi eller statistik.

Vad är Eikon?

En databas för makroekonomiska och finansiella tidsserier från ett flertal länder, börskurser, aktieindex, företagsinformation, BNP, investeringsanalyser, fundamentaldata m.m.
Här kan du titta på instruktionsfilmer. (använd din student-epost vid Uppsala universitet för att logga in och se filmerna, ex. abcd1234@student.uu.se)

Eikon är enbart tillgängligt via bibliotekets stationära datorer.

Thursday 30 November 2017
Ekonomikums bibliotek