Sprid din forskning med Wikipedia - Lunchseminarium

Sprid din forskning och bidra till världens största uppslagsverk – Wikipedia

Som ett av världens största uppslagsverk erbjuder Wikipedia en kanal för att sprida forskning till en bred och allmän målgrupp. Den 2 februari har du som forskare vid Uppsala universitet möjlighet att lyssna till Olle Terenius, forskare vid Uppsala universitet och initiativtagare till projektet Wikipedia för forsknings­kommunikation. Projektet innefattar ett tiotal lärosäten och forskningsinstitut i Sverige och drivs med stöd från Vetenskapsrådet. Under ett seminarium berättar Olle Terenius om fördelarna med att använda Wikipedia för att sprida forskning och för att bidra till världens största uppslagsverk.

Vi bjuder på lunchmacka och kaffe/té, vänligen anmäl dig via kalender  på www.ub.uu.se

Lokal: Blåsenhus 11:128

Thursday 8 February 2018