Sprid din forskning med Wikipedia // Disseminate your research with Wikipedia

Sprid din forskning och bidra till att förbättra Wikipedia!

Som ett av världens största uppslagsverk erbjuder Wikipedia en kanal för att sprida forskning till en bred och allmän målgrupp. Den 5 juni får du som forskare vid Uppsala universitet hjälp att själv komma igång med att bidra till Wikipedia. Det finns även möjlighet att ställa frågor till Olle Terenius, forskare vid Uppsala universitet och initiativtagare till projektet Wikipedia för forsknings­kommunikation. Projektet innefattar ett tiotal lärosäten och forskningsinstitut i Sverige och drivs med stöd från Vetenskapsrådet.

Ta gärna med egen dator.

Vi bjuder på kaffe/te. Föranmälan krävs.

​Lokal: Digitala bibliotekslabbet, Ekonomikums bibliotek

Disseminate your research and improve Wikipedia!

Wikipedia is one of the largest encyclopedias in the world, and articles are often among the top results in search engines like Google. Therefore, improving or adding articles and references to Wikipedia can be a good way of making research more visible. On June 5th, researchers at Uppsala university are welcome to attend a seminar on how to get started with improving Wikipedia and how to use it to disseminate research. You will also have the opportunity to discuss with Olle Terenius, researcher at Uppsala university, who has a lot of experience in working with Wikipedia.

Please bring your own computer.

We offer coffee/tea. Pre-registration is required.

Location: Digital library lab, Library for Economic Sciences

Tuesday 5 June 2018