Introduction to Mendeley

Mendeley is a free reference management program, used to generate citations and bibliographies in Microsoft Word, LibreOffice, and LaTeX. Besides from reading, adding and organizing collections, Mendeley also offers ways for researchers to collaborate and connect, share papers, notes and annotations with colleagues. The primary target group for Mendeley is Phd students, researchers, and master students. We recommend graduate students looking for reference management software to choose a course in Zotero.

In the introductory course we will help you get started, install the software and create an account. We will cover how to create a reference library, save references to Mendeley, add PDF files to your Mendeley library, how to insert citations and create reference lists according to your chosen reference style in Word.

This course is free of charge and available for students and employees at Uppsala University.

Mendeley är ett referenshanteringsprogram som även fungerar som ett socialt nätverk för forskare över hela världen. Kursen vänder sig främst till doktorander och forskare, som vi tror kan ha mest nytta av Mendeley, men fungerar även för masterstudenter. Är du student på grundnivå och letar efter ett referenshanteringsprogram så rekommenderar vi Zotero.

I introduktionskursen hjälper vi dig att komma igång, installera programvaran och skapa ett konto. Vi går igenom hur man sparar referenser till Mendeley, bifogar PDF-filer till ditt Mendeley bibliotek, samt infogar källhänvisningar och skapar litteraturlistor i ditt Word-dokument.

Denna kurs är kostnadsfri och öppen för studenter och anställda vid Uppsala Universitet.

Relaterad guide / Related library guide: Referensguiden

Thursday 6 December 2018