Zotero Advanced

För dig som redan kan Zotero men som vill lära dig mer (English below)

OBS! Kursen kommer att ges på engelska om en eller flera kursdeltagare inte pratar svenska. Denna kurs vänder sig till den som redan har gått introduktionskursen i Zotero och/eller redan använder referenshanteringsprogrammet. Kursen inkluderar tips och tricks på hur du utnyttjar Zotero på bästa sätt när du lägger in referenser och söker i ditt bibliotek. Exempel ur innehållet:

• Zotero med Google Drive

• Organisera ditt Zotero-bibliotek 2.0

• Säkerhetskopiera och återställ ditt Zotero bibliotek

09:30-10:30 är det genomgångar och mellan 10:30-11:00 finns det möjlighet att ställa egna frågor som du tar med.

Do you want level up your Zotero skills?

This workshop will include hands-on exercises and is aimed at those who have taken the introductory course and/or are already using Zotero. This course is free of charge and open to students, researchers and employees at Uppsala University. It will cover tips and tricks on how to get the most out of Zotero when adding references and searching your collection.

The contents include topics such as:

• Back up and recover Zotero Library

• Organizing your collection

• Using Zotero with Google Drive

9:30-10:30 is workshop-time and 10:30-11:00 is dedicated for further questions and individual support.

Wednesday 4 March 2020
Spektrum Karin Boye-biblioteket