What's new in Open Science, research politics and the publishing landscape in Sweden and Europe? Online

Denna föreläsning fokuserar på några nyheter inom publicering som kan vara relevanta för forskare vid Uppsala universitet, såsom Forskningspropositionen 2020, det senaste gällande Plan S samt EU:s nya forskningsprogram Horisont Europa.

Den här föreläsningen ingår i bibliotekets serie Library Lunchtime Learning, korta föreläsningar på olika matnyttiga teman att lyssna på under lunchen.

This session will focus on some recent publishing-related developments relevant for researchers at Uppsala University, such as the 2020 research bill from the Swedish government, news related to Plan S and the next EU research programme Horizon Europe.

This talk is part of the library's series Library Lunchtime Learning, short lectures on various useful topics to enjoy during your lunch break.

Wednesday 17 February 2021
  Library Lunchtime Learning