How to avoid predatory publishing Online

The market for academic publishing is wide open to predatory publishers. Join us for a short seminar were we guide you through the basics in how to spot and avoid predatory publishers!

This talk is part of the library's series Library Lunchtime Learning, short lectures on various useful topics to enjoy during your lunch break.

Marknaden för vetenskaplig publicering är full av oseriösa aktörer, som ibland kallas för ”predatory journals/publishers”, eller rovtidskrifter på svenska. Välkomna på denna korta introduktion där vi guidar er till hur man upptäcker och undviker rovtidskrifter.

Den här föreläsningen ingår i bibliotekets serie Library Lunchtime Learning, korta föreläsningar på olika matnyttiga teman att lyssna på under lunchen. Föreläsningen ges på engelska.

Wednesday 16 March 2022
  Library Lunchtime Learning