Utilise text mining tools in systematic search / Använd text mining för systematisk sökning Online

This short lecture gives an overview and demonstration of some available text mining tools that can be used in systematic search. We will also talk about the pros and cons with these tools, and mention some pitfalls important to avoid.

This talk is part of the library's series Library Lunchtime Learning, short lectures on various useful topics to enjoy during your lunch break.

Du får en överblick av och en demonstration av några verktyg för text mining som kan användas för systematisk sökning. Vi går även igenom några för- och nackdelar med verktygen och några fallgropar att undvika.

Den här föreläsningen ingår i bibliotekets serie Library Lunchtime Learning, korta föreläsningar på olika matnyttiga teman att lyssna på under lunchen. Föreläsningen ges på engelska.

Wednesday 16 November 2022
  Allmänheten/the public     Anställd/forskare/researcher     Doktorand/Ph.D. Student     Student
  Databearbetning / Data processing > Textdata     Informationssökning / Information retrieval     Library Lunchtime Learning

Görel Sundström