Google Scholar vs. Library databases / Google Scholar vs biblioteksdatabaser Online

There are advantages as well as disadvantages of using Google Scholar instead of library databases for your research. In this short lecture, we will take a look at who, when and why you should consider using one or the other.

This talk is part of the library's series Library Lunchtime Learning, short lectures on various useful topics to enjoy during your lunch break.

Det finns både fördelar och nackdelar med att använda Google Scholar istället för biblioteksdatabaser i din forskning. I denna korta föreläsning tittar vi närmare på vem, när och varför du bör överväga att använda den ena eller den andra.

Evenemanget ges på engelska.

Den här föreläsningen ingår i bibliotekets serie Library Lunchtime Learning, korta föreläsningar på olika matnyttiga teman att lyssna på under lunchen.

Wednesday 15 March 2023
  Allmänheten/the public     Anställd/forskare/researcher     Doktorand/Ph.D. Student     Student
  Library Lunchtime Learning

Profile photo of Maria Berg Andersson