Etruscans in Uppsala: Olof August Danielsson's squeeze collection and the history of Etruscology Online

In 1933, professor Olof August Danielsson died. Among the material donated to Uppsala University Library by his family were sixteen wooden crates containing a scholarly treasure: the world’s largest collection of Etruscan squeezes, life-sized paper copies of inscriptions. Etruscologist Annie Burman, Uppsala University, explores what this collection can tell us about the Etruscan language and the 19th century academics who studied it.

This talk is part of the library's series Library Lunchtime Learning, short lectures on various useful topics to enjoy during your lunch break.

År 1933 avled professor Olof August Danielsson. Bland det material som hans familj donerade till Uppsala universitetsbibliotek fanns sexton trälådor som innehöll en skatt för forskningen: världens största samling av etruskiska avklappningar, kopior av inskriptioner i naturlig storlek på papper. Etruskologen Annie Burman, vid Uppsala universitet, utforskar vad denna samling kan berätta för oss om det etruskiska språket och de 1800-talsakademiker som studerade det.

Den här föreläsningen ingår i bibliotekets serie Library Lunchtime Learning, korta föreläsningar på olika matnyttiga teman att lyssna på under lunchen.

Wednesday 13 March 2024
  Allmänheten/the public     Anställd/forskare/researcher     Doktorand/Ph.D. Student     Student
  Library Lunchtime Learning     Språk / Language > English

Profile photo of Malin Barkelind