Handling personal data in research: an introduction to pseudonymisation and anonymisation Online

Information about individuals is often included in the data used in research. This introduction addresses measures such as pseudonymisation and anonymisation as tools to handle personal data safely and protect the privacy of individuals.

This talk is part of the library's series Library Lunchtime Learning, short lectures on various useful topics to enjoy during your lunch break.

Information om individer ingår ofta i data som används i forskning. Denna introduktion tar upp åtgärder som pseudonymisering och anonymisering som verktyg för att hantera personuppgifter säkert och skydda individers integritet.

Den här föreläsningen ingår i bibliotekets serie Library Lunchtime Learning, korta föreläsningar på olika matnyttiga teman att lyssna på under lunchen.

Wednesday 30 October 2024
  Allmänheten/the public     Anställd/forskare/researcher     Doktorand/Ph.D. Student     Student
  Library Lunchtime Learning     Språk / Language > English

Föranmälan krävs. Det finns 93 lediga platser. / Registration is required. There are 93 seats available.

Christer Lagvik