Start your own journal Online

Academic journals are the backbone of scientific communication. This course shows you how to start and run your own journal on the platform for serialised publishing managed by Uppsala University Library. The course familiarises attendants in Open Journal Systems (OJS) and provides a basic orientation of its various functionalities.

This talk is part of the library's series Library Lunchtime Learning, short lectures on various useful topics to enjoy during your lunch break.

Bidra till det vetenskapliga samtalet, nå ut till läsare och bygg nätverk genom akademisk tidskriftsutgivning. Den här kursen visar hur du startar och driver en tidskrift på Uppsala universitets plattform för seriell utgivning. Kursen lär dig grunderna och orienterar dig i Open Journal Systems.

Den här föreläsningen ingår i bibliotekets serie Library Lunchtime Learning, korta föreläsningar på olika matnyttiga teman att lyssna på under lunchen.

Wednesday 6 November 2024
  Allmänheten/the public     Anställd/forskare/researcher     Doktorand/Ph.D. Student
  Library Lunchtime Learning     Språk / Language > English

Föranmälan krävs. Det finns 96 lediga platser. / Registration is required. There are 96 seats available.

Börje Dahrén
Jens Eriksson