Digitising Swedish medical periodicals: The Swemper project in progress Online

Swemper is an RJ-funded infrastructure project that started in 2023. It is a collaboration between the Department of History of Science and Ideas, Centre for Digital Humanities and Social Sciences and Uppsala University Library. In this session, Solveig Jülich (History of Science and Ideas) and Matts Lindström (CDHU/History of Science and Ideas) will talk about the current progress, challenges and opportunities in digitising medical cultural heritage.

This talk is part of the library's series Library Lunchtime Learning, short lectures on various useful topics to enjoy during your lunch break.

Swemper är ett RJ-finansierat infrastrukturprojekt som startade 2023. Det är ett samarbete mellan Institutionen för idéhistoria, Centrum för digital humaniora och samhällsvetenskap och Uppsala universitetsbibliotek. I den här presentationen kommer Solveig Jülich (Institutionen för idéhistoria) och Matts Lindström (CDHU/Institutionen för idéhistoria) att berätta om det pågående arbetet, utmaningarna och möjligheterna med att digitisera det medicinska kulturarvet.

Den här föreläsningen ingår i bibliotekets serie Library Lunchtime Learning, korta föreläsningar på olika matnyttiga teman att lyssna på under lunchen.

Wednesday 16 October 2024
  Allmänheten/the public     Anställd/forskare/researcher     Doktorand/Ph.D. Student     Student
  Library Lunchtime Learning     Språk / Language > English

Föranmälan krävs. Det finns 90 lediga platser. / Registration is required. There are 90 seats available.

Profile photo of Malin Barkelind
Malin Barkelind