Introduction to QGIS and geodata Online

In this workshop you will learn about using GIS (Geographical Information Systems) and geodata in your research. We will look into how you can find and/or create geodata and how you can analyze and visualize this data in QGIS.

In preparation of the workshop, you need to install QGIS on your computer. Software and installation instructions can be found here. QGIS is open source software and is therefore free to download and use.

The workshop is aimed at beginners to geodata. No previous experience is required.

Cannot make it this date? You can book an appointment at another time better suited for you.

This session will be held in English. For sessions in Swedish, see the calendar or book an appointment!

I denna workshop får du lära dig grunderna i hur du kan använda GIS (geografiska informationssystem) och geodata i din forskning. Under workshopen kommer vi att titta på hur du hittar eller skapar geodata och hur du kan analysera och visualisera den i QGIS.

Innan workshopen behöver du ha installerat QGIS på din dator. Programvara och installationsinstruktioner finns här. QGIS har öppen källkod och är därför gratis att ladda ned och använda.

Workshopen riktar sig till dig som är nybörjare. Ingen tidigare erfarenhet krävs.

Passar inte datumet? Då kan du boka tid för handledning när det passar dig bättre.

Tillfället kommer att hållas på engelska. För tillfällen på svenska, se kalendariet eller boka handledning

Relaterad guide / Related library guide: Data Processing and Analysis

Friday 17 May 2024
  Databearbetning / Data processing > Geodata     Språk / Language > English

Föranmälan krävs. Det finns 17 lediga platser. / Registration is required. There are 17 seats available.

No Profile image
Anna Hultén