Library databases or search engines? Navigating algorithms, search results, and scientific credibility online Online

I den här föreläsningen får du en kortfattad genomgång av skillnaderna mellan att söka i databaser och sökmotorer, hur algoritmer påverkar sökresultaten och hur du kan tänka källkritiskt beroende på vilken söktjänst du använder.

Den här föreläsningen ingår i bibliotekets serie Library Lunchtime Learning, korta föreläsningar på olika matnyttiga teman att lyssna på under lunchen.

Föreläsningen kommer att hållas på engelska.

In this talk, you will get a brief overview of the differences between searching in library databases and search engines, how algorithms affect search results, and how to assess scientific credibility of sources depending on which search services you're using.

This talk is part of the library's series Library Lunchtime Learning, short lectures on various useful topics to enjoy during your lunch break.

The talk will be held in English.

Wednesday 12 May 2021
  Library Lunchtime Learning

Profile photo of Karolina Andersdotter
Karolina Andersdotter

Bibliotekarie med inriktning mot digitala metoder vid Uppsala universitetsbibliotek.

Digital scholarship librarian at Uppsala University Library.