QualCoder and Taguette for qualitative data analysis Online

This workshop is for those who want to learn software for qualitative analysis. Feel free to bring transcribed interviews or other texts from your own research to try out the software on!

During the session, we will cover two free tools for qualitative analysis. After participating in this workshop, you will have learned to:

• Code text in Taguette and export
  • Code text in QualCoder
  • Create reports and simple visualisations in QualCoder

No prior knowledge is required to attend the course, but you will need to install QualCoder in advance.

This session will be held in English. For sessions in Swedish, see the calendar or book an appointment!

Denna workshop riktar sig till dig som vill lära dig programvara för kvalitativ analys. Ta gärna med dig transkriberade intervjuer eller andra texter från din egen undersökning att testa verktygen på!

Under tillfället kommer vi att gå igenom två gratis program för kvalitativ analys. Efter att ha deltagit i denna kurs kommer du att ha lärt dig att:

• Koda text i Taguette och export
  • Koda text i QualCoder
  • Skapa sammanställningar och enkla visualiseringar i QualCoder

Inga förkunskaper krävs för att gå kursen, men du behöver installera QualCoder i förväg.

Tillfället kommer att hållas på engelska. För tillfällen på svenska, se kalendariet eller boka handledning.

Relaterad guide / Related library guide: Data Processing and Analysis

Friday 18 October 2024
  Dataanalys / Data analysis > Kvalitativ / Qualitative     Språk / Language > English

Profile photo of Malin Barkelind